4 juni 2013

Mina bara sommarben

I dag har det mesta av ångesten och självhatet släppt och jag är åter en person som ser ljust på framtiden. Igår firade vi att terminen var slut med jordgubbar och bubbel.

Just nu sitter jag här med en kopp kaffe och en bit rulltårta med blåbärssylt och filosoferar. På förmiddagen var jag och lämnade tillbaka mina arbetskläder på BK och efter lunch blir det till att gå några ärenden.

Jag har shorts på mig idag och tittar ner på mina bara sommarben. Det är hår på dem för att jag inte har tagit bort det och jag inser att vissa anser att min prioritering av min tid är ett politiskt ställningstagande. Så pass att jag valde att raka dem till mitt "det är din dag du får precis som du vill"-bröllop för någon annans skull. Vem? Samhällsidealen. Bläh.

Det är så härligt att känna håret fladdra i vinden, speciellt när jag cyklar.

Oavsett om du gillar eller inte gillar din kroppsbehåring hoppas jag att du får ha din åsikt ifred hela sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar