6 maj 2013

Våren i Köpenhamn

Vi har haft varmt och vårlig väder ganska många dagar nu här i Köpenhamn men idag var första dagen som det inte kändes kallt i vinden. Jag tog tillfället i akt att kliva av bussen lite tidigare och gå genom några parker på vägen hem. Jag passade också på att fånga lite av våren genom mobilkameran.

Det var jättemånga som var ute och motionerade – joggade, sprang, hoppade, spelade fotboll, skuttade, klättrade i klätterställningar…

Några som grillade, andra bara lågt och tog igen sig i gräset. Det doftade av blommor och solvarmt gräs.






En bit av promenaden gick genom Botaniska trädgården. Den stänger senare nu på sommaren, men inte hur sent som helst. Det tänkte inte jag på. Eller vad klockan var, så jag traskar in i parken och när jag kommer till andra änden och ska gå ut, så är den stängt och låst. 18.15. De stänger 18.00. Som tur var, var inte staketet högre än att jag kunde klättra över utan allt för mycket besvär.







1 kommentar: