21 april 2013

Kaka till damerna

I går kväll var jag på dammiddag med kören och jag hade lovat att fixa efterrätt. Min önskan var något som var imponerande (eller i alla fall något lite utöver det vanliga), gott (så klart), inte allt för avancerat (vill inte riskera att misslyckas), lätt att transportera på cykel till festen och gärna lite stabilare eftersom det var soppa och fisk till mat. Dessutom är det ju bra om jag har testat det innan så jag vet hur jag ska göra och att det blir bra.

Så jag bakade Leilas Chocolate Chip Walnut Brownies. Jag har en av hennes kokböcker även om den tråkig nog verkar vara nedpackad just nu, så jag har bakat det innan. Jag tror faktiskt att det uppfyller alla mina krav. Dessutom finns ju receptet på nätet så det gör inte så mycket just idag att boken är nedpackad.

Tyvärr missade jag så klart att fota men den dekorerades inte med valnötter som på bilden utan med jordgubbar som en av tjejerna hade med sig och till blev det inte heller vaniljglass som förelaget utan crème fraîche, som är helt normalt att ha till dessert här. Jag tycker det är gott, speciellt till lite tyngre chokladkakor.

Kakan blev i alla fall mycket uppskattad och vi hade en väldigt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar