2 januari 2013

Vad som hände 2012 och vad som ska hända 2013

Så här i nyårstider dyker det alltid upp sammanfattningar av året som gick. Jag tänkte göra detsamma. Sen insåg jag att typ hela mitt liv 2012 hände i juni:

Jag gifte mig, flyttade utomlands (ja, till Köpenhamn alltså), skrev kandidatuppsats och började blogga. I slutet av augusti började jag sedan på DTU. Okej, kandidatuppsatsen skrevs ju under hela våren och lika så bröllopsplanerandet och bloggandet har pågått hela hösten, men juni var händelsernas epicentrum.

Det är nice att vara gift, i alla fall om man är jag och är gift med Johan. Att planera bröllop var inte min grej men förutom i mina mardrömmar så är det jobbiga över och jag kan se fram emot ett liv som gift. Köpenhamn är bra för att vi kan bo här tillsammans. Det är en rätt hygglig plats på andra sätt också och även om vår lägenhet får en att skratta åt IKEAs compact living-lösningar så är den rätt mysig.

Kandidatuppsatsen är jag sjukt nöjd med och DTU är absolut inte ett dåligt universitet för mig, även om jag så klart saknar Chalmers ibland. Speciellt när jag vill köpa kaffe. Jag har också fått indikationer på att jag valt rätt utbildning och att det nog är reglerteknik jag vill hålla på med.

Och bloggen, jo, jag skulle säga att jag är en rätt bra bloggare för att ha en sån där 'personlig blogg'. Bloggandet har fått mig att tänka efter vad jag gör mer. Innan såg jag fram emot saker men nu har jag även lärt mig att reflektera över vad jag har gjort. Det känns bra. Jag tror nog att jag orkar hålla på tills jag är tillbaka i Sverige. Och så kom vi osökt in på året som ligger framför oss. Det första som händer är att vi åker till Berlin på måndag. Tjo-ho!

Sen ska jag läsa en termin till på DTU, ett år på Chalmers varav sista terminen blir examensuppsats. Jag hoppas att få kontakt med något intressant företag som både vill ge mig sommarjobb och ex-jobb. Dessutom har jag fem omtentor efter mig, jag hoppas att i år reducera dem till en eller två.

På det personliga planet har jag sämre koll. Jag ska flytta till Göteborg igen, men vart tar Johan vägen? En kör där – samma som tidigare eller ska jag försöka hitta nya utmaningar? Hur ska jag göra med träning – hur mycket och på vilket sätt? Jag har inga konkreta planer (även om jag vet att konkreta mål leder till att man når målen i större utsträckning). Man måste inte vara så himla fokuserad jämt med allt.

Så, mitt 2013: Ta minst tre omtentor, skaffa inga nya, skaffa däremot ett relevant sommarjobb, läs fler böcker och få inte panik.

1 kommentar:

  1. hej vän jag blev sårad och hjärtkrossad när ett mycket stort problem hände mellan mig och min man för sju månader sedan i mitt äktenskap. så hemskt att han tog fallet till domstol för skilsmässa. han sa att han aldrig ville stanna hos mig igen och att han inte längre älskade mig. Så han packade ihop från huset och fick mig och mina barn att gå igenom svåra smärtor. Jag försökte med alla möjliga medel att få tillbaka honom, efter mycket bön, men utan resultat. Och han bekräftade att han hade tagit ett beslut och aldrig ville träffa mig igen. Så en kväll, på väg tillbaka från jobbet, träffade jag min gamla vän som letade efter min man. Så jag förklarade allt för honom, så han sa till mig att det enda sättet jag kunde få tillbaka min man var att besöka en förtrollningskastare, för han gjorde verkligen det också. Så jag trodde aldrig på magi, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Han gav mig sedan e-postadressen till trollformaren han besökte. DR alaba. Nästa morgon skickade jag ett e-postmeddelande till adressen han gav mig, och trollformleren försäkrade mig att jag skulle lämna tillbaka min man under de kommande två dagarna. Vilket fantastiskt uttalande!! Jag trodde aldrig på det, så han pratade med mig och berättade allt jag behövde göra. Sedan gör jag dem utan en ökning, så under de kommande två dagarna ringde överraskande nog min man som inte hade ringt mig under de senaste 7 månaderna för att meddela mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart !! Så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och bad om ursäkt för sitt misstag och smärtan han åsamkade mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt band starkare än tidigare, med hjälp av en stor förtrollningskastare. Så jag kommer att ge dig råd om du har några problem, kontakta dr alaba på e-post: dralaba3000@gmail.com eller kontakta honom på whatsapp och viber med detta nummer: +1(425) 477-2744.......

    SvaraRadera