28 januari 2013

En restaurang att välja bort

Igår var vi på Det Lille Apotek som är Danmarks äldsta restaurang. Innan har jag hört gott om den både från Johan som varit där med jobbet och från andra men jag har inte haft tillfälle att gå dit tidigare. Det serverar traditionell dansk mat, vilket ju är kul om man har gäster utomlands ifrån med sig. Tyvärr kan jag säga att jag inte är imponerad och kommer nog dra mig för att gå dit igen.

Jag åt en stekt rödspätta med potatis, sparris, räkor och dillsås. Paneringen var tjock och kletig, fisken torr, sparrisen sån där tråkigt sladdrig sak från burk, räkorna var små och smaklösa, gissningsvis även de från burk och potatisen var kokt lite i överkant. Dessutom var servicen långsam trots att det inte var mycket folk i lokalen.

På plussidan får man säga att både deras eget öl och deras kaffe var gott. Men det var ju inte för att dricka kaffe vi gick dit. Ett ställe jag rekommenderar att ni väljer bort, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar