28 januari 2013

Äntligen rullar!

Så blev det äntligen av att jag gjorde mina sommarrullar! Och gott blev det, mycket tack vare den smaskiga såsen. Det gjorde inget att rispapperna var två år för gamla (de köptes när jag första gången planerade att laga sommarrullar).

Här till höger ser ni alla ingredienserna till fyllningen, utom en – hemgroddade groddar av röda linser. Det är gott med groddar. Klockan tolv: räkor, klockan nio: morötter, klockan sex: gurka, klockan fyra: färsk koriander, i mitten salladslök.
I kastrullen bredvid är det glasnudlar.

Det blev ju inte jättesnyggt med alla men tillräckligt gott för att jag skulle glömma att fota innan vi åt. Tur att det blev en matlåda.  Nästa gång tänker jag prova att köpa mindre rispapper, så blir de nog mer som munsbitar och man behöver inte bita av så många gånger.

Eftersom de är kalla kanske de egentligen passar bäst på sommaren. Jag kan tänka mig att de gör sig som picknickmat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar