3 december 2012

Sjukblä usch!

Okej nu har jag varit hos läkaren. Jag har franska rosen – tjusigt va? – fast på svenska heter det medaljongsjuka. Det är en ofarlig, inte smittsam troligen virussjukdom. Utslagen med tillhörande klåda är allt men det tar flera veckor innan det går över, har man otur upp till tre månader. Tyvärr verkar det där kliandet inte vara en nödvändig del av de hela för alla men tydligen för mig.

På läkarmottagningen frågade läkaren om hon fick visa för sina läkarstudenter som var där på praktik för det kunde vara bra för dem att känna igen. Det gick ju bra. Sen fick jag en kräm som förhoppningsvis kan lindra utskriven.

Nu vet jag i alla fall att jag inte är allergis mot penicillin, och det är ju bra. Jag känner mig inte lika optimistisk som jag låter.  Tre månader – det är i mars! Vi ses till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar