16 december 2012

Första salstentan

Igår hade jag min första salstenta på DTU. Det här med att gå ut med information till studenter är de ganska bra på – men främst sånt som kanske inte är jätteviktigt för alla. Däremot information om hur man tentar skickade ingen ut. Jag lyckades ta reda på tid och plats via hemsidan samt vilken typ av legitimation som skulle medföras. Tyvärr missade jag att man på plats skulle kolla på en lista för att kolla vilken av de två salarna man skulle gå till. På Chalmers är det ju valfritt, det var det inte här. Så när tentavakten går runt och kollar legitimation så finns jag inte på den listan. Pinsamt. Men hon löste det genom att skriva upp mig och jag slapp flytta. Hon bråkade inte heller om att det var fel namn på mitt studentkort.

Alla mobiltelefoner las längst fram vid katedern med en notislapp med namn på. Och istället för omslagen som finns på Chalmers som man lägger sin tenta i, var det som ett cirkulationskuvert. Inte anonymt.

Tenta var svår – hela tiden gick åt och det hade inte gjort något om det var lite mer. Betydligt svårare än test-tentan vi skrev för någon vecka sen. Som tur var var det inte bara jag som tyckte det. Nu är det bara att vänta.

Eller, vänta och vänta... förbereda sig för den sista examinationen: Muntligt i Rail Traffic Engineering. Sen jullov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar