15 november 2012

Klara, färdiga, skriv!

Nu har inlämningsuppgiftsmanualen levererats och jag har börjat gräva ner mig. Ett fartyg ska få sig ett reglersystem för att kunna följa en given rutt och vara stabilt, även när det är vågor och vind. Jag tycker att det verkar vara en jätterolig uppgift. Men troligen rätt tidskrävande. Rapporter i alla mina fyra kurser ska avlämnas i tidsrummet 5 december kl 12.00 till 7 december kl 10.00. Tre veckor kvar. Fast ändå tusen gånger bättre än tentaplugg.

Så länge föreslår jag att ni läser Charlotte hit och dit, som bloggar om allt från barn och tårtdekorationer till historiska analyser och doktoranders villkor.

Känner ni att ni istället behöver skarpa analyser om nyheter och sexualpolitik bör ni besöka One Way Communication. Viss feministisk vinkel och också om Danmark ibland då Hannah också bor här i stan.

Johan åker till Japan i morgon så att jag ska kunna gå in för plugget till 110 %. Jag ska försöka övertala honom att gästblogga under tiden. Heja på i kommentarerna om ni också tycker det!

1 kommentar: