24 oktober 2012

Löpning, lyxlunch och läsning

Hela helgen gick åt att förbereda måndagens presentation. All tid sedan dess har gått ut på att skriva en examinerande inlämningsuppgift i signalbehandling. Jag har inte gjort så mycket annat än skolarbete och varit trött.

Idag lyxade jag till det med en liten sushi-lunch trots att det är rätt dyrt med sushi här. Jag insåg att ett av våra favoritställen hade luncherbjudande om en maki-box för 59:-, så en sådan fick det bli. På eftermiddagen kostade jag på mig en liten joggingtur också. Det blev 3,5 km innan fotlederna sa ifrån. Fast GPS:en ballade ur och trodde jag sprang mellan Stenungsund och Lysekil, och varje minut sa den 'nu har du sprungit en km till på inte så lång tid', så halvvägs stängde jag av den igen. Jag gillar när de säger varje km men det är ju ingen idé att ha någon som bara svamlar.

Så nu ska jag väl mest ta det lugnt, invänta respons på inlämningsuppgiften från min gruppkompis och kanske läsa lite. Jag är inte klar med Lagerlöfs Jerusalem än, de är lite irriterande ibland, men jag har börjat med Murakamis 1Q84. Det är en trilogi och Johan blev klar med första delen igår, så jag kunde börja på den. Han fick del två och tre av mig i födelsedagspresent så han har att läsa. Blir jag klar med del ett innan del två blir ledig har jag dessutom fått en bok av farmor och farfar i födelsedagspresent som verkar jättespännande: Udda Verklighet av Nene Ormes.

I helgen tänkte jag försöka vara lite mer ledig och då hinner jag förhoppningsvis både umgås med Johan och läsa lite mer. Vad har ni för läsprojekt på gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar