29 oktober 2012

Höstmelakoli

Höstmelakolin har slagit till med full kraft. Mörker, blåst och fukt. Jag har varit hos frisören idag för att försöka piffa till mig och hoppades att det skulle ge humöret en skjuts. Tyvärr är ingen här och uppskattar det (nej, jag sitter inte framför en spegel hela tiden) så det hjälper ju föga.

Jag har tröttnat på internet. Okej, jag läser fortfarande ett gäng bloggar men orkar mer och mer sällan kommentera eller uppdatera twitter eller facebook. Nyheterna läses ytterst sporadiskt och ytligt. Böcker har blivit min nya tillflykt. Min verklighetsflykt från en grå vardag. Det känns skönt att vara tillbaka – jag var ju en bokslukare som barn, varför slutade jag? Jag fastnade kanske i glappet mellan ungdomsböcker och vuxenlitteratur.

Sen har jag ju plöjt ett kapitel i Hendricks Linear Systems Control – Deterministic and Stochastic Methods också, och hoppas på ett till innan dagen är slut. Det är om brus. Det är erkänt som det tråkigaste i hela kursen, men ack, så nödvändigt. Jag ser fram emot resten av eftermiddagen.

I morgon ska vi på studiebesök med tågkursen, denna gång till Metron. Jag hoppas det blir roligare än förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar