22 oktober 2012

Fyra gånger mer jobb

Om en och en halv timme ska jag hålla en av de fyra presentationer à ca 7 minuter som jag har förberett. Väl på plats slumpas det fram vilken av dem jag ska hålla.

Jag kan härmed meddela att det är betydligt jobbigare att förbereda fyra separata presentationer istället för en lång. Om inte annat för att kvaliteten måste vara jämn och hög. Håller man en längre presentation kan man kosta på sig någon eller några mindre avsnitt som är lite tunnare, och så märks det inte i det stora hela. Eller i alla fall så framkommer det att man kan något alls på de delarna som är bättre. Här känner jag hela tiden att risken att de väljer den lite sämre presentationen finns närvarande och jag måste då givetvis försöka förbättra den.

Jag inser ju att de vill att jag ska lära mig mer, men ärligt talat så har jag behövt lägga så mycket tid på att förbereda fyra olika presentationer att jag inte riktigt haft tid att läsa in mig på materialet så som jag hade önskat. Inte så mycket att göra åt det nu. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar