29 september 2012

Veggo-middag à la Martha Stewart

Igår till middag lagade vi alltså Bönfyllda paprikor med tomatsås. Jag tog inga bilder – vi åt istället men det finns massor av bilder på länken. Jag kan verkligen rekommendera det. Ett utmärkt vegetariskt recept som vi kommer göra fler gånger. Det ska stå rätt länge i ugnen men förberedelserna är enkla. Varför inte bjuda på fördrink under tiden? Vi drack var sin Cosmo.

Det gjordes förstås några små justeringar i receptet. Mängden tomat minskades till att bli hela tomater hur tre burkar, jag skippade alltså spadet eftersom jag inte ville att det skulle bli för löst. Mängden vitlök dubblades, eller eventuellt tredubblades. Mer vitlök i alla fall. Majsmjöl kunde jag inte hitta i butiken så jag tog halva mängden grahamsmjöl istället, även vattenmängden halverades. Jag använde nog lite mer kryddor också, paprikapulver bland annat. Och så serverade vi ris till. Det tror jag var alla justeringar. Här kan du ladda ner en .pdf av receptet, översatt och med mina justeringar. Klicka bara på stuffed_poblanos.pdf

Om man vill kan man säkert använda andra sorters bönor. Jag skulle gärna vilja prova att ha majs i fyllningen också någon gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar