4 september 2012

Tröttande tisdag

Idag har jag haft åtta timmar av introducerande föreläsningar i två olika kurser. Okej, mellan tio och tolv satt jag i en datasal och försökte lösa uppgifter med en människa jag aldrig träffat förr, men som förhoppningsvis är mer eller mindre min själsfrände eftersom vi ska samarbeta resten av den här kursen, inklusive den avslutande, examinerande rapporten. Jag var optimistisk i morse men nu är jag så galet trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Sängen kanske?

Campus är stort som ett flygfält (vilket det också var en gång i tiden) – jag kom för sent i morse på grund av ett byggarbete som inte var utmärkt på kartan och som jag var tvungen att gå runt. Jag vet inte var man kan köpa kaffe och jag insåg i eftermiddag att jag köpt fel litteratur till en kurs eftersom hemsidan inte var uppdaterad. Jag kan kanske skicka tillbaka boken jag köpt och köpa ny på skolans bokhandel, men inte i kväll. Alla människor är nya och det tar på krafterna att var social.

Hade jag varit ensam hemma i kväll hade jag nog käkat popcorn eller något sådant till middag. Nu har jag ätit riktig mat. Snart blir det sovdags, det är ett som är säkert. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar