10 september 2012

Tankar för dagen

Det har varit toppenfint väder hela dagen idag, värsta indiansommaren. Själv har jag suttit inne och pluggat med en liten tur till dansk-lektionen på eftermiddagen. Jag har inga föreläsningar på måndagar så jag har förberett veckans föreläsningar. Som vanligt när jag pluggar har jag druckit rätt mycket te. Dessutom insåg jag att jag inte har Simulink installerat på min dator. Fast jag gillar ju inte grafiska programmeringsspråk, så det kanske räcker att ha det i skolan. Min stackars lilla dator förmår nog inte att husera fler tunga program.

Apropå danskan så kommer jag göra ett uppehåll på minst sex veckor från danskundervisningen nu, eftersom tiden passar så dåligt med mina föreläsningar. Förhoppningsvis finns det en mer passande tid, och ork att börja igen, med nästa omgång.

Nähä, nu ska jag stänga ihop den här burken och läsa ut Lagerlöfs Jerusalem istället. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar