5 september 2012

Lillördag på kåren

Ikväll är det onsdag och så var Johan till orkestern. Därför stannade jag kvar på skolan efter föreläsningen och pluggade lite, för klockan sju öppnade Kælderbaren i Studenthuset. Det är kårens pub och för er som känner till Chalmers kan jag säga den är mer som en studentpub än John L:s men har bättre öppettider (varje vardagkväll) än sektionspubarna.

Jag var 'ditlurad' av Kim som jag träffade i lördags och som skulle stå i baren i kväll. Hon är engagerad i PFI, kårens internationella avdelning, så jag tänkte passa på att fråga lite om vad de jobbar med och så. I baren var även en ölintresserad person som guidade mig till denna go'bit:




Jag hade inte tänkt att stanna så länge eftersom jag inte ätit mer än en yoghurt till kvällsmat. "Tyvärr" var den en massa trevliga människor att prata med i baren och när jag tänkte gå så insisterade den trevliga ölintresserade bartendern på att få bjuda mig på en hallonöl. Den var god. Smakade som hemlagad hallonsaft – inte syntetiskt och inte för söt. Så nu var jag inte hemma förrän halv elva. Tur att jag inte har föreläsningar förrän på eftermiddagen i morgon och att det bara är läsvecka ett.

3 kommentarer:

  1. Erdinger! Är det inte weißbier? Kan inte se vad det står på etiketten.
    Gör de hallonöl också? Kan jag inte tro …

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var något weissbier-liknande. Hallonølen var från ett annat bryggeri. ;)

      Radera
  2. Pappa upp i dagen - alltid tacka ja när man blir bjuden på en öl ;-)

    SvaraRadera