12 september 2012

Långsamt lärande

Jag sitter på en föreläsning i TEMO-kursen. Det står för Technology, Economics, Management and Organization. Idag pratar vi främst om de två sistnämnda.

Förutom att han har alldeles för mycket text på sina slides funderar jag på en sak. Är det tekniskt omöjligt att hålla samma höga tempo på en föreläsning om en så kallad icke-exakt vetenskap som i de mer klassiska ingenjörsämnena? Jag tycker jag stöter på det här varje gång jag ska läsa 'något annat', både på Chalmers, GU och nu på DTU. Jag har provat Miljökunskap, Beslutsfattandets psykologi, Genus och Teknologi och nu TEMO. De var alla intressanta ämnen men jag orkar inte lyssna på samma sak förklaras om och om igen, om än på olika sätt. Jag fattade första gången. Är det någon av er som har upplevt det här? Ni som har läst mer samhällsorienterade utbildningar, tyckte ni att tempot på föreläsningarna var för lågt?

Som en liten bonus bjuder jag på en bild från huvudbyggnaden 101. Det här är det närmaste kårhus vi kommer här.



Uppdatering: Eventuellt blir jag tröttare snabbare än vanligt på grund av hans ganska starka, danska accent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar