13 september 2012

Knep & knåp

Här kommer bilderna från PF:s (det vill säga kårens) kafé. Så här ser det ut!


Och så här ser en av de fula men praktiska frigolitkopparna ut när jag har tagit kaffe i den och försöker plugga:


Och så var det dags för signalbehandlingsföreläsning igen. Har ni löst förra veckans pre-problem? Jag var tvungen att fråga Johan om hjälp.

Den här veckan ser det ut så här! Det tyckte jag var mycket enklare. Kan ni lösa det?
"Dra två raka linjer genom romben så att talen i var del får samma summa."




7 kommentarer:

  1. Jag löste den här också :D Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra! Tyckte du den här eller den andra var lättast?

      Radera
  2. Ah. Där kom den, ja. Tänkte rätt från början, men behövde göra samma sak en gång till...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Bägge lösta. Den här tänkte jag rätt, men ändå fel, och så rätt när jag kom tillbaka till den. Den första var inte så svår när man insåg en lite detalj om femman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... och så var det det där med namn då.

      Radera
    2. Bra jobbat! Alltså jag borde ju uppdatera snart med den från denna veckan. Jag förstod inte ens frågan!

      Radera