8 september 2012

En halv kvadratkilometer campus

Den här veckan har varit lätt hysterisk – nytt plugg, ännu fler nya människor, ny kör och en insikt att det tar rätt lång tid att ta sig till skolan. Och mellan lektionerna. Jag har ju redan berättat att DTU har ett enormt campus. Det är ca 550 m x 1 km. Från huvudbyggnaden har jag 700 m att gå till min eftermiddagslektion på onsdagar och på tisdagsmorgon är det drygt 800 m från bussen till föreläsningen.

Idag har vi åkt till Sverige, Malmö närmare bestämt, och handlat. Först strosade vi omkring på stan och sedan åkte vi till ICA Maxi. Å, vad trevligt det var att gå i en svensk, välsorterad matbutik. Vi hade tänkt att köpa kräftor, men det är visst över? Så nu blev det irländsk krabba till middag istället. På väg hem svängde vi in på Døgnnetto och inhandlade en flaska vitt. Mums! Dessutom har vi handlat kaviar och andra varor som vi inte fått tag på i Danmark.

Jag återkommer i vidare inlägg om min första vecka på universitetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar