2 augusti 2012

Provsjunga

Jag har hört av mig till ett antal körer för att hitta en som är intresserad av mig och som jag tycker är rolig att sjunga i. Några har hört av sig med att de inte söker några förstasopraner just nu, andra med att de hör av sig senare. Två har dock hör av sig med positivt besked – den ena ska jag komma på provrepetition till i slutet av månaden och den andra ska jag provsjunga för den 16:e. Då ska jag göra a vista-prov, följa skalor, förberett en egen vald sång samt sjunga en dansk sång som de har valt i kvartett med sångare från kören. Det är inte I skovens dybe stille ro som vi gjorde med Chalmers Kammarkör i våras utan den lite fartigare Danmark, nu blunder den lyse nat, den finns att lyssna på i flera versioner på Spotify. Melodin har jag nu – bara texten kvar och det är fyra verser. Vågar jag fråga om jag ska lära mig alla, eller verkar jag oambitiös då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar