7 augusti 2012

Personalmöte

Igår var det personalmöte på jobbet. Folk från stans andra BK tog över för några timmar så att vi skulle kunna ses alla. Det är det andra riktiga personalmötet jag är på i hela mitt liv, och precis som förra gången är jag löjligt ny. Och precis som alltid har jag så klart åsikter om allt.

Det var kul att träffa arbetskamraterna utanför jobbet och det var viktiga frågor som togs upp. Det här är ändå ett jobb där alla inte jobbar samtidigt och gemensamma raster något man kan drömma om. Att då få prata igenom de problem som onekligen uppstår och få information från chefer och arbetsledare är nödvändigt. Detta var första mötet med nya chefen och förhoppningsvis kan man på nästa möte se förändringar i det som togs upp igår.

Efteråt gick vi ut och käkade på Jensens Bøfhus. Givande att lära känna arbetskamraterna lite närmare. Jag pratade främst med en kvinna som jobbat rätt länge på BK och inom restaurangbranschen och en man som pluggade till programmerare men som tyckte mycket om fysik. Så lite fysiksnack blev det också. Det kändes kul att kunna ha en lite mer avancerad diskussion. På jobbet blir det ganska korthugget (kunderna kommer ju och avbryter hela tiden! hehe) och mycket om "jag går och hämta fler muggar" och "kan du sänka mer pommes, tack".

Vi får väl se om det blir något extrajobb under terminen. En helg i månaden kanske är lagom? Har ni andra jobbat och plugga samtidigt innan? Hur mycket energi tar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar