16 augusti 2012

Motivation med möhippeminnen

På min möhippa var vi på chokladprovning. På redovisningen i samband med bröllopsfesten konstaterades att jag var redo att bli fru och så fick jag bland annat den här chokladkakan – den jag hade utnämnt till min favorit på chokladprovningen.

Idag var det tydligen dags att ta fram den. Den har liksom blivit lite bortglömd i flytten och eftersom Johan inte gillar choklad har det inte blivit av att jag har ätit av den. Men idag är det en vecka och en dag kvar till tentan. Dessutom är vi i Rumänien för att gå på bröllop i helgen. Jag hatar att tentaplugga (det är en av anledningarna till att jag har så många tentor efter mig) och blir stressad. Den fina chokladen från möhippan får tjänstgöra som motivation. Tack för en jättetrevlig hippa och för den goda chokladen – idag behövs den verkligen!

Så med minnen om fin vänskap ska jag avstå från bloggandet en stund och fortsätta plugga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar