23 augusti 2012

Mot fosterlandet!

I dag åker jag till Göteborg. Det primära syftet är att skriva omtenta i morgon i den omtalade kursen Fasta tillståndets fysik. Dessutom ska jag passa på att posta tackkorten (om de hinner bli klara), ansöka om nytt pass (det är ungefär tre gånger så dyrt att beställa på ambassaden, tack för den servicen), lämna blod, gå på Samuel och Cissis vigsel (vilken tur att jag är i stan!), äta middag med mamma, gå på restaurang med Johan och kanske träffa en och annan vän. Hur länge jag skulle stanna? Bara till söndag morgon. Tidsoptimist? Nää… nu förstår jag inte alls vad du pratar om!

Det ska bli kul att se stan igen. Jag försöker tänka på allt kul jag ska göra så att jag inte känner mig lika nervös inför tenta. Förträngning är bästa försvar.

Har du tid och lust att hitta på något på fredag när jag lyckats bli klar hos passcentralen (bara Gud vet hur lång tid det kommer ta), det vill säga fredag eftermiddag/kväll, så hör av dig! Mitt nya, danska nummer är +45 51784646.

Till sist lite nationalromantik framförd av ingen mindre än Jussi Björling. Lyssna och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar