1 augusti 2012

Møntvask


Idag har jag för första gången i mitt liv använt en mynttvätt. Inte en plats där man tvättar mynt utan där man kan använda tvättmaskiner genom att betala mynt. Min första tanke är 'väldigt retro'. Kolla här:




Jag gick alltså dit för att tvätta våra trasmattor, det var välbehövligt och jag kunde inte göra det här hemma eftersom maskinen är för liten. På mynttvätten fanns det maskiner för upp till 13 kg tvätt – stora och bra.

Jag hade tänkt att jag under tiden skulle hinna börja läsa Selma Lagerlöfs Jerusalem (slå två flugor i en smäll liksom och både tvätt och läsa) men jag kom inte längre än till sidan 9 – boken har jag fått av min svärmor som hade en extra uppsättning och den visade sig vara osprättad
Tyvärr hade jag ingen sprättkniv så det blev inte mycket läst.

Nu är jag i alla fall hemma med mattorna som hänger på tork. Själv ska jag strax iväg till jobbet – mycket turister så här års. Förhoppningsvis blir det bara till kl 17 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar