26 augusti 2012

Iiiiiii bussen raj raj raj!

Då var jag på väg från Göteborg för den här gången. Jag har haft jättetrevliga dagar. Tyvärr så blev Sarwe ont i halsen av att skrika på jobbet så hon kunde inte ses, eller framför allt inte prata och då kanske det inte var så stor poäng med att ses heller. Hoppas vi får möjlighet att ta igen det en annan gång. I går kväll besökte vi restaurang Puta Madre. En utförligare beskrivning kommer strax. Johan har jag lämnat kvar i Göteborg eftersom han ska jobba på observatoriet i Onsala nästa vecka.

Här hade det varit fint med ett foto från Göteborg, men jag har varit ungefär sämst med att fota så det finns inget att visa. Men ni vet nog hur det ser ut och får använda er fantasi.

Den här gången har jag valt att åka buss både till och från Göteborg. Även om jag har vissa tendenser att bli illamående känns det ändå bättre än tåget. Illamåendet är inte så farligt på motorvägen och resan kostar mindre än halva priset mot tåget utan att ta speciellt mycket längre tid. (En liten brasklapp läggs in här. Jag får nämligen student/ungdomsrabatt på bussen, men inte hos Øresundståg) Då ingår dessutom internet! Jag är faktiskt hjärtligt trött på att åka med Øresundstågs hög priser och i förhållande dåliga service så om inte annat åker jag buss för att inte stödja dem! Jag får dessutom möjlighet att prova två olika bussbolag – Go by bus och Swebus Express. Hittills är det inte så stor skillnad, förutom att Swebus var något dyrare. Det kan ju bero på när jag bokar och hur poppis det är också. Hittills har jag i alla fall ett dubbelsäte för mig själv.

Snart framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar