14 augusti 2012

Hösten kommer

Det märks att det börjar bli höst nu. Det sedan midsommar pågående med senare morgnar och tidigare kvällar börjar göra sig påmint. Det är lite kyligare i luften och kvällarna är lite blåsigare. Det luktar höst i luften. Solen skiner på ett annat sätt, kanske utan att riktigt värma upp luften?


Snart börjar terminen. Jag har beställt kurslitteratur. Attans vad dyrt det är! Jag har i alla fall snälla föräldrar som tar emot paket i Sverige så att jag kommer undan med den svenska bokmomsen – den danska är 25% på allt.

Jag uppskattar kylan. Mörkret kan jag vara utan, men känslan av att kunna kura in sig i härliga koftor utan att svettas. Den känslan! Naturen känns så frisk. Nya kurser, ny kalender. Även om jag använder Googles kalenderfunktion känns det som en nystart. Snart är det dags – hösttermin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar