8 augusti 2012

Hos frisören



Idag har jag varit hos frisören. Jag har försökt hitta en frisör här i Köpenhamn genom att leta runt lite och när jag sett en frisör som verkar intressant har jag gått in på deras hemsida för att kolla om det är min stil och min prisklass. Jag hamnade till slut på en salong som heter StreetCut hos en frisör från Island som jag dessvärre inte minns namnet på. Men förutom frisör var hon utbildad tandtekniker.




Jag började med att säga "Hej. Jag är från Sverige så du får gärna prata långsamt så ska jag försöka prata danska." Hon sa att hon inte förstod svenska och sen kom det fram att hon var från Island. Det gick bra – jag är nöjd med frisyren och lärde mig ett nytt danskt ord: pandehår. Det är inte håret på en panda utan håret man har i pannan. Lugg alltså, som vi hade sagt på svenska.

Jag försökte ta en bild för att ni skulle få se, men, ja, det blev framför badrumsspegeln. Det är roligare än inget, men jag fattar inte hur alla chica modebloggare gör. Stativ kanske? Jag bjuder på den ojämna hyn och finnen på halsen.

2 kommentarer: