31 juli 2012

Skyltar jag sett

Idag har jag fått mina nya jobbkläder – svarta byxor, svart kortärmad skjorta och riktiga skor! Det ser snyggare ut och är framför allt bekvämare om fötterna. Innan har jag haft en t-tröja och privata byxor och skor. Men nu har jag alltså som de andra.

För att vara helt ärlig har jag de senaste dagarna mest jobbat och sovit. Jag har tänkt att åka till en mynttvätt för att tvätta våra mattor, börja läsa Selma Lagerlöfs Jerusalem, fixa tackkort… o.s.v. men det har inte blivit av. Jag antar att ni känner igen fenomenet. Därför bjuder jag istället på två uppseendeväckande skyltar jag sett nyligen.

I fönstret på ett matställe jag passerar på väg till jobbet


Sett på Borgerservice. På lappen på dörren står det (fritt översatt): "OBS! Mötescentret är stängt". No shit.

Just det! Grattis till min mamma också som fyller år idag! Tillykke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar