22 juli 2012

Nananananan… Batman!

I kväll har vi varit och sett tredje (och sista?) Batman-filmen – The Dark Knight Rises.

Det var ju rätt länge sen den andra kom så jag minns inga detaljer av dem, men jag fick känslan av att den här var ganska lam i jämförelse. Visst, en hel del fräcka teknikprylar och en jätteond fiende samt någon som man trodde på visade sig tillhöra andra sidan. Några snygga brudar och en hel del bilder på Christian Bale med bar överkropp. Samtidigt några slagsmål à la fotbollshuligan för mycket, lite oklart motiv och lite för många missförstådda föräldralösa.

Och slutet? Jag trodde först det skulle vara storslaget, men även det klemades bort. Detta är inte en film som lämnar några avtryck. Eventuellt kan den räknas som fräck actionunderhållning i två timmar.

Jag är ingen stor filmtittare så man ska väl ta min åsikt med en nypa salt. Jag är sällan upp över öronen i en film. Har ni tänkt att se den? Eller kanske redan sett den? Vad tyckte ni?

Uppdatering: Nu har jag sett om den första filmen, för Johan hade inte sett den innan. De är faktiskt mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar